صنف نیازمندیم 

مسعود تاران طراح گرافیک زنجانی گفت: هنر طراحی گرافیک نیاز به صنف دارد تا بتواند برای خودش ایفای نقش داشته باشد که متأسفانه در استان زنجان این صنف ایجاد نشده است.

مسعود تاران در حاشیه برگزاری نمایشگاه آثار هنری "بیکران" در گفتگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، اظهار کرد: این نمایشگاه انفرادی مجموعه آثار بیکران است که متشکل از ۱۹ اثر هنری است.

وی با بیان اینکه آثار دارای خصوصیت تایپوگرافی در فضای نقاشی و چاپ است، افزود: آثار از یک شمایل و حالت اقیانوسی استفاده شده، که نام نمایشگاه نیز نشأت گرفته از همین موضوع اقیانوس بیکران است.

این طراح گرافیک با اشاره به خصوصیات آثار تولیدی نمایشگاه بیان کرد: سعی شده است آثار از حالت نوشتار به حالت شکل باشد و همچنین از کلمات بسیار مثبتی باشد تا فضای مثبتی را برای بینندگان فراهم کند.

تاران با اشاره به چالش های این حوزه هنری، اظهار کرد: بیشتر چالش های ما عدم فضای ارائه آثار است که در این خصوص در برنامه ۵ ساله به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده است که در محله های مختلف فرهنگسراهای محله ای ایجاد شود تا مردم بیش تر از فضای هنر بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: هنر طراحی گرافیک نیاز به صنف دارد تا بتواند برای خودش ایفای نقش داشته باشد که متأسفانه در استان زنجان این صنف ایجاد نشده است.

هنرمند زنجانی ادامه داد: متأسفانه افرادی در کشور وجود دارند که سواد بصری و هنری نداشته و آثار تولیدی ارزان و ضعیف تهیه می‌کنند و در معرض دید قرار می‌دهند و این موضوع هنرمندان را دلسرد کرده و نمی توانند آثار هنری خلق و به فروش قرار دهند که لزوم ایجاد صنف در این خصوص را میطلبد.

تاران در ادامه در توصیه به مسئولین و افراد ذیربط حوزه های تصمیم گیری، اظهار کرد: خرید آثار هنرمندان را داشته تا در معرض عموم قرار گیرد، چراکه آثار هنری باعث می‌شود روحیه و آرامش را به جامعه برگرداند و حال روحی مردم را بهتر کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استقبال بازدید کنندگان از نمایشگاه بسیار خوب بوده است، گفت: امیدواریم در طول سال همچین نمایشگاه هایی در استان برپا و معرض دید علاقه مندان و هنرمندان قرار گیرد.

شایان ذکر است: مسعود تاران متولد ۶۹ دارای مدرک کارشناسی ارشد گرافیک از تهران است و از سال ۸۴ در حرفه گرافیک و هنر فعالیت دارد و بیشتر تخصص کاری ایشان در حوزه تایپوگرافی، عکاسی و پوستر است و در جشنواره های استانی، ملی و بین المللی مقامات مختلفی کسب و همچنین داوری جشنواره های ملی و بین المللی، دبیر اجرایی و هنری رویدادهای داخلی و خارجی را در کارنامه فعالیت کاری خود داشته است.

عشق
عشق

همدلی
همدلی

حقیقت
حقیقت

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha